Νέοι Κοινωνίας Ελευθέρων Ευαγγελικών Εκκλησιών

Ντυθείτε την πανοπλία του Θεού

Η επί του όρους ομιλία αποτελεί τη βάση της διδασκαλίας του Χριστού. Εκεί ο Κύριος τακτοποιεί τα πράγματα, όπως θα έπρεπε να είναι από την αρχή. Αναφέρεται σε ζητήματα όπως το διαζύγιο, η υποκρισία στην προσευχή και τη νηστεία, ο όρκος, ο φόνος, η μοιχεία, η κρίση και άλλα (Κατά Ματθαίον κεφάλαια 5, 6 και 7).

Πολλοί συμφωνούν με αυτή τη διδασκαλία. Σε κάποια σημεία της, την παραδέχονται ακόμα και όσοι δηλώνουν άθεοι. Σε ένα σημείο της όμως σκοντάφτουν πολλοί, ακόμα και οι χριστιανοί:«Ακούσατε ότι ειπώθηκε: “Μάτι αντί για μάτι, και δόντι αντί για δόντι”. Εγώ, όμως, σας λέω, μη αντισταθείτε στον πονηρό· αλλά, όποιος σε ραπίσει στο δεξί σου σαγόνι, στρέψε σ’ αυτόν και το άλλο·» (Κατά Ματθαίον 5:38, 39)

«Ακούσατε ότι ειπώθηκε: “Θα αγαπάς τον πλησίον σου”, και θα μισείς τον εχθρό σου. Εγώ, όμως, σας λέω: Να αγαπάτε τούς εχθρούς σας, να ευλογείτε εκείνους που σας καταρώνται, να ευεργετείτε εκείνους που σας μισούν, και να προσεύχεστε για εκείνους που σας βλάπτουν και σας κατατρέχουν· για να γίνετε γιοι τού Πατέρα σας που είναι στους ουρανούς, επειδή αυτός ανατέλλει τον ήλιο του επάνω σε πονηρούς και αγαθούς, και βρέχει επάνω σε δικαίους και αδίκους». (Κατά Ματθαίον 5:43-45)

Διαβάζοντας τα λόγια αυτά κάποιοι τα απορρίπτουν. Θεωρούν την ειρηνική αυτή στάση ως αδυναμία, δειλία, ή ακόμα και αφέλεια. Το παιδί του Θεού όμως δεν το κυριεύει τίποτα από όλα αυτά. Αν και άμαχος, είναι πολεμιστής. Αν και ειρηνικός, δίνει μια μεγάλη μάχη. Την μάχη που ο Θεός τον έβαλε να παλέψει.  «επειδή, η πάλη μας δεν είναι ενάντια σε αίμα και σάρκα, αλλά ενάντια στις αρχές, ενάντια στις εξουσίες, ενάντια στους κοσμοκράτορες του σκότους τούτου τού αιώνα, ενάντια στα πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια.» (Εφεσίους 6:12). Θα αναρωτηθεί κανείς : « τι είναι αυτά που λέει εδώ ο απόστολος Παύλος; Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να εναντιωθεί σε τέτοιες δυνάμεις;». Θα μπορούσε μάλιστα κάποιος να σκεφτεί ότι όλα αυτά είναι αλληγορικά. Ο λόγος του Θεού όμως δεν είναι θεωρητικός, αλλά μπορεί να βρει εφαρμογή στη ζωή του καθενός μας.

Και πώς θα αντισταθούμε σε τέτοιες δυνάμεις; Σίγουρα όχι με τη δική μας δύναμη. Θα ήταν υπερηφάνεια και ανοησία από μέρους μας. Μόλις πριν από αυτό ο Παύλος γράφει:  «ντυθείτε την πανοπλία τού Θεού, για να μπορέσετε να σταθείτε ενάντια στις μεθοδείες τού διαβόλου·» (Εφεσίους 6:11). Και τι όπλα έχει αυτή η πανοπλία; Μήπως το τελευταίας τεχνολογίας αλεξίσφαιρο; Και από επιθετικά, θα ρωτούσε κανείς πάλι, να μην έχει κάποιο πολυβόλο;

Καμία σχέση! Είναι πολύ ανώτερα από αυτά. Ο απόστολος Παύλος τα παρομοιάζει στην επιστολή προς Εφεσίους ως μια πανοπλία ενός αρχαίου (για εμάς) Ρωμαίου στρατιώτη. Από τις πιο ισχυρές, αν όχι η ισχυρότερη της εποχής της! Μια πανοπλία που στις μέρες μας θεωρείται από πολλούς ξεπερασμένη και ανίσχυρη. Μάλιστα, αν κάποιος τη φοράει, οι περισσότεροι θα τον περάσουν για τρελό.

Και ποια είναι τα επιμέρους όπλα της; Είναι η αλήθεια, η δικαιοσύνη, η ετοιμασία του ευαγγελίου της ειρήνης, η πίστη, η σωτηρία… και από επιθετικά; Η μάχαιρα του Πνεύματος, που είναι ο λόγος του Θεού! (Εφεσίους 6:14-18)

Ας μην ξεχάσουμε ποτέ τα λόγια και τη διδασκαλία του Κυρίου μας!

«Καλύτερος ο μακρόθυμος παρά ο δυνατός· κι αυτός που εξουσιάζει το πνεύμα του, παρά αυτός που εκπορθεί μια πόλη.» Παροιμίες 16:32